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MAKA HANNYA 14.15.16

kokon | 22 Agosto, 2007 11:10

MAKA 14.15.16.

 

MAKA 14

  

BO DAI SAT TA E HAN NYA HA RA MIT TA KO

 

Se traduce:

 

Gracias a esta Sabiduría que conduce más allá el Bodhisattva.

 

MAKA 15

    SHIN MU KE GE MU KE GE KO 

Se traduce:

Alcanza una conciencia sin redes ni obstáculos y sin causa de obstáculos.

 

MAKA 16

      MU U KU FU ON RI I SAI TEN DO MU SO KU GYO NE HAN Se traduce: 

Sin miedo y sin temor, ni causa de miedo y temor y, liberado de las perturbaciones, de las ilusiones y de los apegos, llega a la etapa última de la vida, el Nirvana.

  

Comentario:

 

una vez nos hemos dado cuenta del Vacío que lo domina absolutamente todo y en el que todo desaparece,  ya estamos dispuestos para dar un paso hacia delante, entonces surge el: ID MÁS ALLÁ  DEL MÁS ALLÁ con el que empezaba mi recorrido a principios de Agosto.¿A donde hay que ir?¿Qué es ese más allá?

Ya dije que los exégetas neoplatónicos y los cristianos encuentran rápidamente la respuesta: ir más allá es ir al cielo y trascender la vana realidad en la que nos hallamos sumergidos. Yo creo que no es ese el sentido, Ir más allá del más aquí. Ese si creo que es el sentido. La sabiduría que ahora ya tiene el Bodhisattva le permite estar por encima de los numerosos obstáculos de la vida de aquí, y libre de miedos, anhelos, apegos  se consigue la anhelada imperturbabilidad del filósofo estoico: el Nirvana.

kokon ha creado un Blog sobre orientalismo en

http://shodokakyudoka.balearweb.net/

 

comentarios

  1. Dubitatio Terribilis

    Dubitatio Terribilis

    Hola, dub-tos. Em sembla que t'hauràs de quedar amb el dubte i la tos, per part meva. Francament, jo no ho sé. Això li ho hauràs de preguntar a Polemikon, més avesat a fer aquesta mena de distincions, com a sagnant entreteniment.
    Jo, només cerco la veritat,i prou feina tinc.

    Regina Veritas | 03/09/2007, 00:15
  2. oh veritas rex

    aixo es bo o dolent?

    dub-tos | 02/09/2007, 21:53
  3. oh veritas rex

    aixo es bo o dolent?

    dub-tos | 02/09/2007, 21:53
  4. Polemós Polemicós

    Polemicón, Polemicous, com pots veure, em temo que t’has equivocat de blog, bloc, blous.

    Benvingut i adéu.

    Veritas Rex | 02/09/2007, 21:07
  5. Polemós Polemicós

    Polemicón, Polemicous, com pots veure, em temo que t’has equivocat de blog, bloc, blous.

    Benvingut i adéu.

    Veritas Rex | 02/09/2007, 21:07
  6. Polémica

    Yo soy Polemós Polemicós el rey de la controversia. En mi etimología esta la confrontación y la guerra .Mi principal arma: la dualidad. Amigo contra Enemigo. Yo utilizo el ardid de la dialéctica ,la división y se como ofender y defender. De mi mano, una vez aniquilado al contrario, surge el DOGMA.

    Y quiero decir que tengo un placer supremo al ver cualquier confrontación, mi primer deber es alentar el fuego de la guerra maniquea. Por eso quiero intervenir en este foro.

    Para empezar conviene situar los argumentos benéficos contra los maléficos y una vez ubicados: que la batalla se inicie. Según el texto que ha ido publicando Kokon y del que no pretendo entender nada hay argumentos que pueden ir al frente amigo de lo benéfico y el resto al enemigo maléfico.

    Benéficos .Amigo Maléficos Enemigo

    2.

    3.

    Polemikon | 28/08/2007, 08:53
  7. Resposta a Pacificator de Xoan-San (per la part que li toca)

    Al meu comentari "Privat" dic clarament, després d'una pesant càrrega d'objeccions, que TOT I AIXÒ...(...)... TOT VAL, SI ENS VAL.

    I a Kokon li val. I a mi també, si a ell. Encara que pensi que va errat. Encara que no coincidim del tot. Encara que li porti la contrària per aclarir-me. Per a que s'aclareixi. Per que ens aclarim. Per sortir tots plegats una mica més del fangar de la ignorància, de la superstició, del respecte apriorístic i embadocat a tot i a tots/es, tant de moda; de la por enrucada (de ruc, no de roc), paralitzant i erma.
    I per damunt de tot això, la felicitat dels amics també és la meva, t'ho sembli o no.

    Així que de "dejar que siga un camino que le resulta útil", tot.
    I de "ira por la felicidad encontrada por los demás", res.

    Xoan-San | 27/08/2007, 16:45
  8. Pacificator Iniustus

    Benvolgut Pacificator:

    Lamentem constatar que malgrat els esforços fets per explicar-nos bé, no ho hem aconseguit; o tu no has llegit a fons el que hem escrit en els dos comentaris signats per Analògic/s.

    Ras i curt: només preteníem celebrar la descoberta d'un punt de contacte, proposat per Kokon, entre dues filosofies que ens semblaven molt allunyades entre elles, si no antagòniques; distancia que ens afligia una miqueta; i que ens ha consolat veure que potser no era tanta.

    Donem legitimitat a la interpretació de Kokon sense fissures, i la compartim una mica més. Això és el que es diu.
    Tot motiu d'alegria i felicitat; per a nosaltres i per a Kokon, crec, també; i en cap cas s'ha insinuat altra cosa. Expressat duna manera un pel arrauxada i maldestra, si vols; mai irada.

    Una petita correcció per afinar més, si cal: al comentari aclaratori 2ón. signat per Analògic/s amb el títol “Sí, ens acosta”, 27/08/2007, 01:01, penúltim paràgraf, 2ª línia, després de tancar parèntesi, hagués estat millor escriure la paraula “sentíem” en lloc de “sentim”.

    Analògic/s | 27/08/2007, 13:12
  9. Más Madera

    Queridos: Analogic, Penetrator, Xoan-San y Pacificator(gracias).

    No era mi pretensión crear polémica, al contrario quería compartir con los posibles visitantes del Blog. una experiencia que por su desconocimiento pudiera abrir una nueva vía de comentarios, tal como así ha sido. No con el ánimo de polemizar

    Como ha descrito muy bien Analógic en mi intención para los dos meses de verano estaba tratar dos temas que me interesan especialmente y que coincidían con mi periplo estival: por un lado, la visión mediterránea de la filosofía griega representada por Marco Aurelio y su apogeo estoico, con gotitas epicúreas y por otro lado la visión alejada de la experiencia de casi todos, pero muy cercana para mi por motivos familiares, como es la filosofía oriental y más concretamente el Budismo Zen y un texto, el Maka Hannya Haramita Shingyo que llevo estudiando durante muchos años como calígrafo.
    Xoan-San habla de mis necesidades y creo que es así. La única filosofía que me interesa es la que me ayuda a vivir y a morir. Este principio fundamental me aleja del conocimiento propio de la filosofía compleja ,especulativa y me acerca a la vida y a la experiencia. Dicho así puede parecer un argumento simplista y a-culturizado pero al fin y al cabo lo que cuenta es como vivimos e intentar encontrar herramientas útiles para afrontar la soledad, el desconocimiento, el dolor , el amor y el temor que no afectan a TODOS.

    Buscar remedio para los males parece legitimo y lo podemos encontrar de numerosas maneras, en ocasiones cerca, en ocasiones lejos, unas veces en la línea de sombra que crea la luz del mediterráneo, otras en las brumas frías y lejanas de oriente o en ambas.
    Se insinúa, también que la visión que se da es una mirada subjetiva, es decir ilegitima y se introduce la semilla de la duda tan característica de las actitudes críticas. Para dar credibilidad se suele utilizar el recurso académico de las fuentes y las citas, pero en aras de la espontaneidad debo decir que las he obviado. Eso no quiere decir que haya caído en el error de una interpretación libre. Si fuera así, el foro permite opiniones y correcciones.

    La claudicación intermitente es propia de esta filosofía budista, poco dada al dogmatismo y a la catequesis. Los talibanes afgano volaron ante los ojos atónitos de todo el mundo unas grandes estatuas de Buda que por su valor cultural y religioso hubiera supuesto un conflicto internacional pero no pasó nada. Unas simples caricaturas alusivas a otros dogmas han ocasionado muertes y atentados terribles. Esa es una buena diferencia entre la alianza de civilizaciones

    Sobre las traducciones y la comprensibilidad objetiva del texto y su perdida de sentido, Analogic dice: formes simbòliques-sintetitzades que fan referència a conceptes de tota classe) d'una gran complexitat i divergència respecte al nostre, desenvolupat en unes condicions determinades i diferents de les nostres, per persones amb una relació amb l'entorn completament diferent de la nostra, en un temps diferent del nostre; aquests tipus de pensaments, deia, ens queden, a la majoria de nosaltres, dissortadament, molt llunyans.
    Quiero decir que Analógic tiene razón. Pero la tiene sin saberlo. Los textos como el Maka Hannya tienen un carácter especial que solo permiten una comprensión de corazón a corazón. No de corazón a mente. No de Mente a Corazón. No de Mente a Mente. Y así es como sucede con muchas experiencias filosóficas y religiosas. No depende del contexto cultural ni de la lejanía depende de algo más sutil que yo llamaré confianza y otros llaman fe. La fe es lo que hace creíble para el creyente que un buen vino De Müller de Tarragona lo utilice el Papa de Roma para convertirlo en sangre sacrificada. Ese es un fenómeno cercano, poco oriental, que muchos occidentales dicen comprender con toda naturalidad cada domingo. La fe budista no es tan maravillosa es más elemental, más fenomenológica y encuentra las virtudes más excelsas en contemplar el racimo de uvas que penden en las ramas de las viñas del Priorato, antes de asumir su condición mito-simbólica.

    kokon | 27/08/2007, 12:03
  10. Felicidad

    Pacificador.

    Queridos Analogic y Xoan-San: creo que no estaís siendo justos con kokon. Si él, a pesar de sus contradicciones, ha encontrado un camino que le resulta útil, dejad que lo siga.¿De donde proviene la ira ante la felicidad encontrada por los demás?

    Pacificator | 27/08/2007, 10:04
  11. Sí, ens acosta.

    Hola, Penetrator.

    Hem cregut, de manera equivocada, que es sobreentenia el sentit de la frase, en relació amb la resta del nostre comentari i amb el que ha anat explicant Kokon al llarg de tot l'estiu (Marc Aureli-Mediterrani -lluminós, fresc, proper, més "nostrat"- i Budisme Zen -boirós, introspectiu i llunyà-).

    El que hem volgut dir és que, amb la relació que Kokon ha establert entre una filosofia de la que som hereus directes (i ens resulta més familiar i propera), i una altra que d'entrada se'ns antulla gairebé extraterrestre (força allunyada de les nostres arrels geogràfiques-històriques, formes de vida i pensament; en conseqüència molt difícil d'entendre), amb aquesta relació (o "punt de contacte") suggerida per Kokon, com deia, hem tingut una sensació, subjectiva, d'acostament intel·lectual entre la nostra posició europea-occidental d'arrel grega i la oriental i d'antuvi extraterrestre. D’ACOSTAMENT entre les dues filosofies. O de nosaltres mateixos, des de la nostra limitada capacitat d'enteniment, si voleu, VERS UNA ALTRA VISIÓ DE LA VIDA.

    Per no deixar massa fils sense lligar, afegiré que el “desconsol” que es “consola” amb l'esmentat “punt de contacte” és el nostre, que (dit de manera un xic humorística), sentim al no entendre o participar amb plenitud de les idees que amb generositat ens exposa l’amic Kokon.
    I que el plural que utilitzem per a la redacció no és majestàtic, el que passa és que sovint en som dos llegint els seus articles i comentant-los, encara que no sempre; per això us podeu trobar frases escrites en plural i altres en singular, com a opinió de dos lectors o d'un, alternativament.

    Esperem haver-nos explicat amb més claredat aquest cop, demanem disculpes per la anterior (i excessiva) pressuposició de sobreentès i també per pecar d’una certa ganduleria i ineptitud literària.
    I preguem la vostra comprensió en ocasions futures.

    Analògic/s | 26/08/2007, 23:01
  12. Privat

    Ei, que era privat i ha sortit de cop. Avui he enviat diferents comentaris i no n'havia sortit cap durant hores, pensava que passant un procés de lectura i selecció prèvia. Treu-lo de seguida. I aquest.

    Xoan-San | 26/08/2007, 19:43
  13. Privat

    Com que sé que tampoc no ho penjaràs, cabronàs, t'envio el que seguia, que jo mateix m'havia autocensurat:

    Aquest punt de contacte entre aquella voluntat estoica marc-aureliana i aquesta filosofia budista-zen ens consola. Si bé no tinc clar si és una realitat “objectiva” o una interpretació lliure(sempre legítima)de Kokon, adaptada a les seves necessitats.
    Ens agradi o no, aquest tipus de pensaments, diguem-li "orientals"(potser simplificant massa), tal vegada pel problema de la impossibilitat de traducció d'un llenguatge (d'una fonètica que dóna entitat física a formes simbòliques-sintetitzades que fan referència a conceptes de tota classe) d'una gran complexitat i divergència respecte al nostre, desenvolupat en unes condicions determinades i diferents de les nostres, per persones amb una relació amb l'entorn completament diferent de la nostra, en un temps diferent del nostre; aquests tipus de pensaments, deia, ens queden, a la majoria de nosaltres, dissortadament, molt llunyans.
    No crec que hi hagi cap traducció fiable, ni en conseqüència comprensió objectiva i profunda possible, vaja. I això ens porta a la pèrdua de sentit, a no entendre res, cosa que NO crec que els passés als “creadors” i primers practicants, a la pròpia vida, dels pensaments en qüestió. Com passa amb altres pensaments filosòfics i/o religiosos: amb sentit al seu lloc i temps; literatura fabulista, poesia lliure, superstició pro-ignorància, mocador dels plors dels desgraciats i mecanisme de control social, (quan no coses pitjors) a fora del seu context originari.

    No sé, tu, igual resulta que, al capdavall, res, ni coneixement ni saviesa, ni visió poètica ni artística, ni quasi res del que tenim, es pot transmetre ni aprendre, almenys com creiem, ves a saber…! I que tampoc no sabem res de res, de res.

    Tot i això, i per calmar la nostra por aterridora, atàvica, aclaparadora, també humana i necessària, al patiment físic i psíquic i a la no existència (Mort, Buit), tot val si ens val.

    Xoan-San | 26/08/2007, 19:37
  14. Ens acosta?

    Ens acosta a on?

    Penetrator | 26/08/2007, 18:55
  15. Contacte

    Aquest possible punt de contacte entre la voluntat estoica marc-aureliana i el Budisme ens consola. Si bé no tinc clar si és una realitat “objectiva” o una interpretació lliure(sempre legítima), de Kokon, adaptada a les seves necessitats. De tota manera, ens acosta una mica més.

    Analògic | 26/08/2007, 18:36
  16. más emociones

    Bienvenido Martin: más emociones, más intensidad siempre, pero en el convencimiento simultáneo de su mutabilidad e inconsistencia,con el placer infinito del que cree en su Vacío.

    kokon | 23/08/2007, 15:30
  17. Quiero más emociones

    Sin embargo, cuánto gusto dar quedar atrapado por las cosas, sumergirsse en ellas, sin saber cómo, pérdida casi la libertad. Ay¡ si esto pasar muchas veces al día. ¿Quién quiere desprenderse de las emociones? ¿Es acaso eso una liberación? ¿ No sentir?

    martin | 23/08/2007, 13:00
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